Van gratis advies naar een kruispunt zonder fietsongevallen

Op een minirotonde in Harderwijk gebeuren veel fietsongevallen. Mobypeople schreef een advies om hier een veilige T-kruising van te maken. Dit deden ze met de 4-4-4- methode binnen ons ‘Klant als Partner’ programma. Rik geeft uitleg over deze specifieke opdracht. “Wij willen bij onze opdrachtgevers bekend staan als partner. Niet sec als leverancier. Wij willen […]

‘Het is heel fijn om iemand naast me te hebben waar ik van op aan kan’

Diverse opdrachtgevers hebben meerdere mensen van Mobypeople ingehuurd. Hoe verloopt die samenwerking? En waar houden we rekening mee als we twee mensen bij elkaar zetten? Mark Wind (links) en Daan Luiten vertellen hoe het hen vergaat bij de gemeente Zeist. En Jan vertelt waarom dit volgens hem een gouden duo is. “Ik zat al een […]

Waarom COVID-19 zelfs invloed heeft op parkeerbeleid

Je staat er misschien niet zo bij stil, maar de coronacrisis heeft ook zijn weerslag op parkeerbeleid. Want zijn parkeergarages nog wel corona-proof? Kun je een parkeerautomaat nog wel veilig gebruiken? En hoe zit het met die knop bij de slagboom om het parkeerterrein op te komen? Mark Mallens deelt zijn kijk hierop. Bijna alle […]

Zichtbaar op afstand

Na een periode waarin thuiswerken de standaard was, zijn we benieuwd hoe collega’s dat ervaren hebben. Jan was net begonnen aan een nieuwe klus toen de coronacrisis uitbrak en hij gedwongen was vanuit huis te netwerken. Hoe hij dat heeft ervaren, lees je hier. In januari ben ik begonnen bij de gemeente Vlissingen. In de […]

Openbaar vervoer en het coronavirus

Jeroen begon vier jaar geleden bij GVB, de vervoersmaatschappij van Amsterdam, als stagiaire Vervoerkundige op de afdeling vervoerontwikkeling. Daar houden ze zich vooral bezig met de ontwikkeling van vervoersplannen van nieuwe en bestaande openbaar vervoersnetwerken. Met focus op de reizigerstevredenheid. Lees ook over een gemiddelde dag van Jeroen bij GVB. Jeroen heeft een vrij brede […]

De omgevingswet biedt kansen voor de Fietsersbond

De nieuwe omgevingswet. Ondanks dat er nog veel onduidelijkheid is, proberen gemeenten zich er toch op voor te bereiden. Ook onze verkeerskundigen hebben er mee te maken. Robbie Willems vertelt hoe hij er bij zijn opdrachtgever De Fietsersbond op inspeelt.  Grootste wetswijziging sinds de grondwet  De nieuwe omgevingswet is niet zomaar iets. Het is de […]

De dag van Nico in Den Haag vanuit zijn thuiswerkplek

Nico werkt vier dagen per week als verkeerskundig ontwerper binnen het cluster Integraal Ontwerp bij het Ingenieursbureau Den Haag (IdDH). Dit is, zoals de naam al aangeeft, het ingenieursbureau van de gemeente Den Haag.  Het IbDH pakt alle werkzaamheden op vanaf het maken van een schetsontwerp tot de aanbesteding van het werk en de directievoering. […]

De opdracht van: Lennart Arends

Lennart Arends is opgeleid als stedenbouwkundig ontwerper en sinds augustus onderdeel van team Mobypeople. Met zijn frisse blik werkt hij momenteel aan verschillende projecten bij de Gemeente Rotterdam. In dit interview vertelt Lennart over zijn opdrachten. Hoe ziet jouw functie binnen de gemeente Rotterdam er uit?  “Ik ben assistent ontwerper binnen het team Mobiliteit. In […]

De opdracht van: Maarten van Loenen

Als broekie van drieëntwintig ging Maarten van Loenen aan de slag bij de gemeente Leiderdorp. Inmiddels werkt hij ruim twaalf jaar binnen het verkeersvak. Maarten is Senior Beleidsadviseur Verkeer bij Mobypeople. Momenteel zit hij bij opdrachtgever gemeente Zoetermeer. Wat hij daar doet, lees je hier. Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag er uit?  “Ik kom meestal […]

Tijdelijke inhuur: de plussen en minnen

Silvie van Ee werkt als Afdelingshoofd Vastgoed & Infrastructuur bij de gemeente Barneveld. Vanuit haar functie heeft ze veel te maken met tijdelijke inhuurkrachten. Wat zijn volgens haar de plussen en minnen van die tijdelijke inhuur?   Barneveld is een booming gemeente. We hebben de ambitie om te groeien naar 70.000 inwoners. Dat betekent dat […]